Årsplan 2012-2013

Årsplan for Fritidsklubben Lindholm 2012-2013

 

August.

01-13 Heldagsåbent(08-16.30)

 

September.

12-28 Klubteater(se beskrivelse nederst)

 

Oktober.

01-04 Klubteater- fortsat.

08-12 Ol-uge (se beskrivelse nederst)

15-19 Efterårsferie – heldagsåbent

29-31 Uhyggeuge (se beskrivelse nederst)

 

November.

01-02 Uhyggeuge – fortsat.

19-23 Klubdans(se beskrivelse nederst)

27 Forældrekaffe med klubdans(15-16.30)

 

December.

03-21 Juleaktiviteter – se Klubnyt for december, for mere info.

13 Forældrekaffe med Lucia-optog

22-31 Juleferie – klubben er lukket

 

 

Januar.

01-04 Heldagsåbent (8.00-16.30)

16 Bankoaften(se beskrivelse nederst)

21-25 Kunstuge(se beskrivelse nederst)

29 Forældrekaffe/fernisering

 

Februar.

11-15 Vinterferie – heldagsåbent(8.00-16.30)

25-28 Filmuger(se beskrivelse nederst)

 

Marts

04-15 Filmuger – fortsat

19 Filmfestival

22 Æggeskattejagt

23-31 Påskeferie- klubben er lukket

April.

15-19 Emneuge-eventyr(se beskrivelse nederst)

26 Store bededag – klubben er lukket.

 

 

Maj.

01 Lukket

09 Kristi himmelfart – klubben er lukket

14-17 Lejrskole med skolen

18-20 Pinseferie – klubben er lukket

 

Juni.

05 Grundlovsdag – klubben er lukket

28 Sidste dag inden ferien

 

Juli.

01-31 Klubben er lukket

 

Der kommer muligvis nogle ændringer i lukkedagene – vi melder ud så snart vi ved mere..

 

Aktivitetsbeskrivelse

 

Teater.(uge 37-uge 40)

Der laves teater med børnene.

I løbet af 3-4 uger arbejdes der 2 gange om ugen. Der udarbejdes et hovedtema for forestillingen sammen med børnene. Sideløbende vil børnene prøve samarbejdsøvelser, fysiske øvelser og tillids øvelser. Der kan deltage mellem 6 og 16 børn. Der sluttes med en forestilling for forældre og andre børn. Det er vigtigt at møde hver gang når man er tilmeldt

Målet er at lære børnene en forpligtigelse overfor et forløb, samt at udfordre deres kreativitet.

Der arbejdes især med samarbejde og relationer.

 

Ol-uge med twist(uge 41)

Olympiske Klublege.

Der dystes i forskellige discipliner i løbet af ugen. Der er frit tilvalg til aktiviteterne, som både er traditionelle aktiviteter og mere ”skæve” aktiviteter.

Da ugen er et studieprojekt for vores studerende, er mål og arbejdsfokus endnu ikke defineret.

 

Uhyggedage.(uge 44)

En uge i uhyggens tegn.

Vi ser spændende/uhyggelig film, laver roelygter, læser uhyggelige historier og holder en uhyggefest.

Målet er at styrke traditionsforståelse og flytte grænser

Der arbejdes med kulturforståelse og socialt samvær/interaktion.

 

Klubdans(uge 47)

Der laves en ny klubdans

Forløb over 1½ uge. Hvor børnene udvikler og øver en dans i samarbejde med en voksen. Der fremvises til en forældrekaffe.

Målet er at dyrke fællesskabet og det fælles tredje. Der arbejdes især med motorisk træning og sociale kompetencer

 

Bankoaften(onsdag d. 16.1)

I lighed med sidste års succes, holder vi en forælder/barn bankoaften, med fine præmier og godt samvær.

 

Kunstuge.(uge 4)

Arbejde med forskellige aspekter af kunst.

Der startes med et tegneværksted, hvor børnene lave en af en selvvalgt ting. Derefter kan man så fremstille det der er blevet tegnet i filt eller ler. Det hele afsluttes med en fernisering i forbindelse med en forældrekaffe.

Målet er at give børnene mulighed for at arbejde procesorienteret og samtidig få mulighed for at udtrykke sig kreativt og fantasiudviklende. Der arbejdes især med koncentrationsevne og finmotorik

 

Filmuger.(uge 9-10-11)

Børnene skal lave deres egne film.

Der arbejdes ud fra et overordnet tema i 3 uger. Børnene bliver delt i grupper af 4-7 stykker, hvor vi hjælper dem med at fordele roller(skuespillere, kameramand etc.) og støtter dem i skriveprocessen og indspilningen. Vi laver en filmfestival i slutningen hvor børnene viser deres film.

Målet er procesarbejde, og at støtte kreativ udfoldelse.

Der arbejdes med personlig udvikling, samarbejde og teknisk forståelse.

 

 

Emneuge.(uge 16)

Vi holder emneuge i Eventyrets tegn.

Der vil foregå forskellige aktiviteter hen over en uge, såsom historie værksted, tegne fantasitegninger, højtlæsning- hvor der tegnes til, ridderturnering, orienteringsløb med eventyr.

Målet er at fantasistimulere, og have fokus på fordybelse. Der arbejdes med kreativitet og fordybelse og samarbejde.